Followers

Taip link korang... aku nk pergi klik nuffnang... muehehehe...

2010-09-09

Happy Eid People!!

Hari ni, hari terakhir Ramadhan... Kalau diikutkan kalendar Hijrah, hari ni bertarikh 30 Ramadhan 1431... Memang ngam-ngam 30 hari kita berpuasa tahun ni... Tapi bagi yang uzur, yang pura-pura uzur, yang sebulan uzurnya, yang asal puasa jek, uzur, asal puasa jek, uzur, korang memang takleh nak mengaku la korang berpuasa penuh sebulan Ramadhan tahun ni... Tapi takpelah, masing-masing punya alasan sendiri kan... Jadi, kita tinggalkan hal tu kat tepi dulu...

Dah sebulan berpuasa ni, ada yang dapat merasa sebulan berpuasa disamping keluarga... Ada juga yang hanya berpeluang berpuasa kurang dari seminggu... Ada jugak yang dapat berpuasa sehari jek dengan keluarga dorang... Tu pun sebab esok baru raya... Kalau hari ni dah sambut raya, kompem-kompem la takleh langsung nak berpuasa dengan keluarga... Ada yang dah balik kampung... Alhamdulillah, moga-moga korang sambut hari raya ni dengan gembira dengan keluarga korang... Janganlah ada yang sambut ‘Raya Berdarah’ tahun ni...

Di kesempatan ini jugak, aku nak ucapkan takziah untuk keluarga bapa saudara aku yang kehilangan anak perempuan mereka (sepupu aku) 2 hari lepas sebab penyakit leukimia... Arwah sepupu aku ni dah berkahwin dan dah ada 2 orang anak... Dua-dua masih kecil lagi... Sekolah pon belum... Daripada apa yang aku dengar, masa orang nak kafankan mayat arwah, keluarga bapa saudara aku suruh 2 orang anak arwah kucup pipi ibu mereka buat kali terakhir... Masa anak-anak arwah nak cium tu la yang paling sebak sekali... Sampai ada yang lari keluar rumah... Kesian tengok anak-anak yang masih kecil tak paham apa yang sebenarnya sedang berlaku... Kalaulah mereka tahu yang tu la kali terakhir mereka boleh sentuh dan kucup ibu mereka...

Ok la..Marilah kita bersama-sama sedekahkan Al-Fatihah dan berdoa untuk arwah... Moga-moga roh beliau ditempat bersama orang-orang yang beriman dan bertaqwa... Amin...

...(Al-Fatihah)...

Sebelum aku akhiri entry yang lemau dan aku rasa dah hilang mood neh, aku nak mengucapkan

...SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN...

Kepada semua umat Islam di seluruh dunia... Tak kira la kita beraya dikampung, dibandar, ditempat kerja, di perantauan, di sempadan, di kala kelaparan, di kala kesedihan, di kala kesibukan, di kala kesesakan, di kala kesakitan, sambutlah hari kemenangan bagi seluruh umat Islam yang mulia ini dengan penuh kemeriahan dan kesyukuran... Moga-moga kita beroleh rahmat darinya... Amin... Dan jangan pula dilupakan kepada mereka yang sudah tiada...

Dan aku nak mintak maaf kepada semua insan yang pernah terasa hati atau tersentuh dengan apa yang pernah aku lakukan sebelum ini... Almaklum la, aku neh selalu lepas cakap... Heee...

P/s: Jempt-Jemput la datang kerumah esok... Bawak sekali duit raya... =)

2 comments:

Amirah Madihah said...

takziahhhh..

mie, nak duit raye..haha..

Apek_JADIANjr said...

duit takdek la mirah... nk simpan wat kawen... ekekeke...