Followers

Taip link korang... aku nk pergi klik nuffnang... muehehehe...

2013-10-08

Redhakah Sujud Itu?

Ya Allah...
Di saat Engkau menarik perasaan tenang dihati dan menumpahkan titis kerisauan dijiwa,
Engkau sedarkan aku tentang betapa merananya bila melupakanMu untuk suatu ketika,
Aku sedar akan segala coretan dosa,
Rendahnya bangunan pahala...

Ampunilah dosaku,
Terlebih yang aku tidak sedari,
Ampuni sungguh ampuni Ya ALLAH,
Aku akan berusaha menggengam rindu,
Tuk berjumpa Rasulullah pesuruhMu,
Meski tidak layak untuk aku menapak mimpi di syurgaMu...

Dalam setiap sujud sungguh aku memohon,
Layakkah aku sebagai hambaMu,
Untuk mengadu ketika berdepan ujian dariMu,
Maka ingatlah akan doaku ini,
Andainya ini sujud terakir dariku...

Ya ALLAH, Engkau Yang Maha Memberi Ketenangan di jiwa hamba-hambaMu... kau berilah petunjuk dan ketenangan dihati kecilku yang banyak berdosa ini Ya ALLAH... Amin...



credit to Mr. Google.

No comments: