Followers

Taip link korang... aku nk pergi klik nuffnang... muehehehe...

2012-05-29

3 Alhamdulillah Dalam 1 kalimah

pukul 4.45... budak-budak neh semua dah tido... aku sorg jek yg masih bercelik mata diwaktu ni... bertemankan bunyi kipas dinding yang menghilangkan malam sunyi... ingat nk tido... tapi dh nak pukul 5... lagipun dh nak masuk waktu subuh... baik tunggu subuh... takut tido skang, subuh tengah hari pulak... hehe...

hmm... skang minggu untuk belajar... memang kebanyakan masa dipenuhkan dengan mentelaah... sebab tu la aku masih berjaga lagi neh... mentelaah la konon... padahal pantang dok depan laptop, masa terbuang gitu jek...

2, 3 hari lepas... banyak perkara jadi... aku jadi macam kelam kabut sket.. jadi serabut... dengan air takde... last2 aku g joging... walaupun kepala pening gak mne nak mandi bile dah lepas peluh2 gitu... tapi aku terpaksa gak g joging... sebab otak memang takleh nak pikir dah... pastuh malam tuh, kol mak...

...(dimulakan perbualan mingguan, sehinggalah)...

mak: macam mana periksa(exam)?

aku: tak periksa lagi mak... minggu depan... tapi tulah... mie takleh study ni... otak serabut...

mak: serabut? awat pulak?

aku: entah... sebab susah kot... hehehe...

mak: hmm... belajaq tinggi memang macam tu... banyak benda susah... jangan kalut sangat... buat perlahan-lahan... nanti tersilap kalau kalut sangat... jangan tinggal semayang... bla3...

aku: ...

p/s: perbualan diatas diedit sedikit sebanyak bagi mengurangkan hal-hal yang tidak berkenaan disamping menjaga gambaran korang mengenai betapa coolnya aku... heh...



betul... betul apa yang orang cakap... hanya seorang ibu yang tahu bahasa anaknya... dan malam tu, macam ada semangat yang masuk... aku try study lepas tu... walaupun susah nak masuk, tapi semangat nak study tu ada... Alhamdulillah... terima kasih ALLAH... :)


dan Alhamdulillah... dengan air pun dah hade...  lagilah Alhamdulillah...  :)


dan untuk korang yang jem jugak macam aku... ingatlah, sesungguhnya ALLAH mendengar rintihan hambaNya... :)

p/s: mse air takde arituh mandi kat sebelah kafe... budak2 lain pergi situ amek air semayang, budak-budak bilik aku g buat port mandi... heh...

salam... :)

2 comments:

Aufahuda said...

semoga kita semua berjaya. ameen.

(skema komen aku kali nih)

Noraim said...

tula, mak hantar belajar jauh2 suh belajar. bkn suh main gamr. kikiki.

dah ssh baru la nak cari mak. hehe.