Followers

Taip link korang... aku nk pergi klik nuffnang... muehehehe...

2010-02-18

Dengar Ini Cerita...

salam...

tadi hade budak g pasar malam... ngan muke babyfacenye, dia berjalan merentas kawasan pasar tersebut mencari barang2 yang ingin dibeli bagi memenuhi kehendak nafsu hati... sebenarnya, bukanlah dia menggemari kawasan yang riuh rendah seperti itu... malas hendak bersesak-sesak... namun, atas permintaan kakak tersayang, kakinya melangkah jua... ketika matanya meliar meneroka sekitar, langkahnya terhenti di hadapan gerai menjual apam balik...

keadaan di gerai itu menarik perhatiannya... keriuhan pelanggan mengerumuni gerai tersebut seolah-olah apam balik disitu diberi secara percuma... habis seorang pelanggan berurusan, datang pula seorang lagi... semuanya dengan hajat yang satu... ingin membeli apam balik di situ...

melihat akan suasana tersebut, budak itu tertarik untuk membeli apam balik tersebut... mungkinkah rasanya yang begitu lazat telah menarik begitu ramai pelanggan... tambahan pula, kakak kesayangannya memang memesan agar dia membeli apam balik untuk dijadikan santapan dirumah...

gerai tersebut didekati... melihat kepada orang ramai yang berebut-rebut mahu membeli, dia bersesak mahu ke hadapan... hasratnya tercapai... nalurinya mengatakan, dia perlu membuka mulut sekarang... inilah masanya... lalu dengan penuh yakinnya, dia berkata dengan suara yang agak nyaring, "kak, karipap satu!"

suasana tiba-tiba menjadi diam... pelanggan-pelanggan di sekelilingnya memandang dengan penuh hairan... lalu kakak tersebut pun berkata, "karipap takdak dik, kakak jual apam balik ja..."

"haa... apam balik satu kak... saya salah sebut tadi..." jawab budak tersebut tersengih-sengih kambing... terasa dirinya di awang-awangan... hendak lari, bimbang dikejar disangka pencuri... lalu wajahnya ditembokkan... mata-mata di sekeliling sudah mula melekat padanya disamping suara-suara ketawa kecil... dengan tangan kanan, dia membayar harga apam balik tersebut dan berlalu pergi tanpa mempedulikan sekumpulan manusia yang mengekori anak langkahnya itu...

sekian...

4 comments:

Syida Shukor said...

wahhhh , ni nak kata dia lah budak ni . hehe

Apek_JADIANjr said...

bkn lah syida... neh cite owg laen neh... haha...

farah said...

haha..ni mst kesah bnr pngalamn sndiri kan3..??

Apek_JADIANjr said...

bkn2... neh cite penglipur lara neh... ekekeke...