Followers

Taip link korang... aku nk pergi klik nuffnang... muehehehe...

2010-02-23

Episod Terakhir Doraemon


Salam...

semalam mse aku dok carik2 cite chuck kat sharing ump neh, tetibe aku tjumpe sesuatu yang sangat2 menyebabkan aku bernafsu untuk mengklik mende tuh... tp bukan mende bukan2 weh... ngahahha...

korang ingat lagi Doraemon? alah... cite yang masa kecik-kecik dulu korang la yang dok terpacak depan tv tunggu cite neh... yang kalau ada orang laen tukar siaran, terus menangis-nangis... konon-konon beh sangat cite tuh... pastuh siap beli-beli komik die lagi... haha... erkk... walaupun aku minat gak cite Doraemon neh, tapi kriteria-kriteria yang diatas neh bukanlah mewakili sifat aku tau... ngeh3...

Doraemon... cite neh dah lama aku tinggalkan... sejak biler tah... aku pun dah tak ingat dah... aku layan cite neh taim-taim power rangers, usop sontorian, keluang man dulu neh...

tapi tadi dalam sharing MATA, aku terjumpa satu link yang menyiarkan episod terakhir siri Doraemon... maybe dah ada orang yang tau pasal neh.. so, untuk spe2 yang dah tau... siler abaikan post neh... =)

saper2 yang nak bce cite tuh dalam versi digital(dialog Indonesia), leh klik kat sini.

Dalam episod terakhir ni... diceritakan bahawa Nobita yang telah pulang ke rumah untuk meminta bantuan Doraemon... Namun, Nobita terkejut apabila mendapati Doraemon tidak bergerak2... Lalu Nobita menghubungi Doralin... Adik Doraemon... Doralin menyatakan bahawa kemungkinan Doraemon telah kehabisan bateri... Sepatutnya telinga Doraemon mempunyai suatu peralatan memori untuk menyimpan segala ingatannya sekiranya kehabisan bateri... Namun, setelah telinganya digigit tikus, menyebabkan ingatan Doraemon akan hilang sebaik sahaja bateri baru digantikan... Peristiwa ini telah mengubah kehidupan Nobita selama-lamanya... Dari seorang pemalas, Nobita telah menjadi seorang yang popular di sekolahnya... Dia juga turut menjadi ulat buku... Segala yang dilakukannya hanyalah untuk memulihkan Doraemon... Apakah yang akan terjadi? Adakah Nobita akan berjaya membaiki Doraemon? Siapakah sebenarnya pencipta Doraemon? sila klik di link di atas tersebut untuk mengetahui pengakhiran cerita tersebut... Hehehe...


salam.... =)

No comments: